Jakie załączniki są niezbędne do wniosku o płatność?
Załączniki, które są wymagane do wniosku o płatność zależą od zakresu przedsięwzięcia, które jest realizowane w ramach umowy o dofinansowanie. Szczegółowe informacje na temat załączników i ich wymagalności oraz tego co powinny zawierać są wskazane w instrukcji wypełniania wniosku o płatność. Lista podstawowych możliwych załączników jest wskazana poniżej:
- dokument potwierdzający likwidację/trwałe wyłączenie z użytku źródła ciepła na paliwo stałe,
- dokumenty zakupu – faktury lub inne dokumenty księgowe (wystawione na beneficjenta lub wspólnie na beneficjenta i jego małżonka),
- dokumenty lub oświadczenie beneficjenta potwierdzające dokonanie zapłaty na rzecz wykonawcy lub sprzedawcy,
- karta produktu,
- dokument potwierdzający spełnienie wymagań technicznych WT2021,
- etykieta energetyczna potwierdzająca spełnienie wymagań technicznych,
- certyfikat/świadectwo potwierdzające spełnienie wymogów dotyczących ekoprojektu (ecodesign) dla źródła ciepła na paliwo stałe,
- certyfikat europejskiego znaku jakości „Solar Keymark” wraz z załącznikiem technicznym lub certyfikat równoważny,
- protokoły odbioru,
- dokument podsumowujący audyt energetyczny na obowiązującym wzorze jako plik typu .xls (excel) oraz w wersji zawierającej podpis audytora,
- wystawione na beneficjenta zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające montaż licznika wraz z numerem punktu poboru energii opatrzonego pieczęcią firmową oraz czytelnym podpisem lub umowy kompleksowej regulującej kwestie związane z wprowadzaniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji, której stronami są beneficjent i OSD.
W razie konieczności wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw) może wezwać beneficjenta do przekazania innych dokumentów lub dodatkowych wyjaśnień, może to nastąpić tylko w przypadku, gdy są one niezbędne do podjęcia decyzji o wypłacie dotacji.