Złożenie wniosku o dofinansowanie za pośrednictwem banku
W placówce banku, który przystąpił do programu „Czyste Powietrze”, złóż wniosek o Kredyt Czyste Powietrze, a po przyznaniu kredytu – wniosek o dotację z programu „Czyste Powietrze”. Konsultant (pracownik banku) pomoże Ci wypełnić wniosek.
Po pozytywnej decyzji kredytowej lub warunkowej umowie kredytowej, Twój bank przekaże zaakceptowany przez Ciebie wniosek o dotację do właściwego wfośigw, zgodnego z lokalizacją budynku/lokalu mieszkalnego.
Twój bank, po otrzymaniu pozytywnej decyzji z wfośigw o przyznaniu dotacji, wypłaci Ci kredyt. Jeśli kredyt jest zabezpieczony gwarancją Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK), to wypłata kredytu nastąpi po podpisaniu umowy dotacji.
W terminie 18 miesięcy (licząc od dnia złożenia wniosku o dotację) powinieneś zrealizować inwestycję, a następnie złożyć w wfośigw wniosek o jej rozliczenie.
Wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej wypłaci Ci dotację po pozytywnej weryfikacji przedstawionych przez Ciebie dokumentów zakupowych. Środki trafią na rachunek Twojego kredytu, co oznacza, że bank zaksięguje je na poczet spłaty kapitału kredytu.
Uwaga! Banki (konsultanci/pracownicy banku) biorą udział wyłącznie w składaniu wniosku o dofinansowanie, beneficjent samodzielnie rozlicza dotację z wfośigw (tj. składa wniosek o płatność, dokumenty zakupowe oraz inne wymagane w programie załączniki, oświadczenia czy zgody).