Pełnomocnictwo

Zasady w programie obowiązujące od 22.04.2024 r.

Odpowiedź na to pytanie jest zawarta w regulaminie naboru wniosków (§1, ust. 7): W przypadku, gdy pełnomocnikiem wnioskodawcy jest osoba prawna, konieczne jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie danych zawartych we właściwym rejestrze (np. KRS), przepisów lub dokumentów regulujących ustrój danego podmiotu (np. statut) lub nieprzerwanego ciągu pełnomocnictw, przy czym każde z pełnomocnictw powinno być podpisane przez osobę lub osoby udzielające pełnomocnictwa.

Zgodnie z regulaminem naboru wniosków (§1, ust. 8): Pełnomocnik jest upoważniony do odbioru wszelkiej korespondencji związanej z całym procesem udzielenia dofinansowania w ramach programu. W takim przypadku uznaje się, że korespondencja została skutecznie doręczona wnioskodawcy.. Sam wykonawca nie może być pełnomocnikiem beneficjenta przy ubieganiu się o dotacje z prefinansowaniem.

Wzór pełnomocnictwa nie jest obowiązkowy do stosowania, można go modyfikować, ale musi spełniać wymagania regulaminu naboru wniosków, gdzie wyjaśniono sposób udzielania pełnomocnictwa dla osoby prawnej. Zgodnie z §1, ust. 7 regulaminu naboru: W przypadku, gdy pełnomocnikiem wnioskodawcy jest osoba prawna, konieczne jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie danych zawartych we właściwym rejestrze (np. KRS), przepisów lub dokumentów regulujących ustrój danego podmiotu (np. statut) lub nieprzerwanego ciągu pełnomocnictw, przy czym każde z pełnomocnictw powinno być podpisane przez osobę lub osoby udzielające pełnomocnictwa.

Jest możliwe uzupełnienie w tym zakresie, ale pełnomocnictwo musi spełniać wymogi zapisane w regulaminie.

Jeżeli wniosek był złożony na poprzednich zasadach programu, to nie musi być poświadczenia notarialnego podpisu przy zmianie pełnomocnika. W programie „Czyste Powietrze” stosujemy zasady obowiązujące na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie.

Dyspozycja wypłaty zaliczki musi być podpisana wyłącznie przez beneficjenta. Beneficjent wypełnia dyspozycję wypłaty zaliczki na wzorze określonym w programie (załącznik nr 3 do instrukcji wypełniania wniosków o dofinansowanie, a także załącznik do pisma informującego o zawarciu umowy dotacji z prefinansowaniem) oraz podpisuje własnoręcznie (nie ma możliwości podpisania dyspozycji przez pełnomocnika).

Faktura zaliczkowa powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację jej z umową z wykonawcą przedstawioną do wniosku o dofinansowanie, np. przez numer umowy/datę umowy z wykonawcą, nazwę wykonawcy. Dyspozycję/e wypłaty zaliczki wraz z kopią/ami faktur zaliczkowych należy przekazać do wfośigw osobno dla każdej umowy z wykonawcą.

Dyspozycja wypłaty zaliczki powinna być złożona w formie zgodnej ze sposobem złożenia wniosku o dofinansowanie / zgodą na sposób prowadzenia korespondencji zgodnie z regulaminem naboru wniosków.